پروژه ساخت کوره آنیل سیم مفتول زمینی

پروژه ساخت کوره آنیل سیم مفتول زمینی

کوره آنیل سیم مفتول:

کوره آنیل آخرین مرحله و البته سخت ترین مرحله تولید سیم مفتول سیاه (سیم آرماتور بندی) است! هنگامی که وایرد های کلاف، در هوای محیط از دوزه های کشش عبور میکنند و نازک میشوند، آرایش مولکولی آنها نامنظم میشود و سیم های مفتول، حالت فنری به خود میگیرند. برای نرم کردن آنها، باید سیم های مفتولی را در کوره های صنعتی آنیل و طبق دستورالعمل های خاصی حرارت داد، تا طی فرآیند آنیل آهن، مولکول های آهن ریکریستال و نرم شوند. لازم به ذکر است که این عملیات آنیلینگ مفتول سیاه (در این صفحه به طور مفصل در مورد نحوه آنیلینگ سیم مفتولی توضیح داده ایم)، علاوه بر افزایش نرمی سیم ها، باعث افزایش استحکام کششی نیز میشود. به همین علت به آنها سیم مفتول پخته شده یا سیم مفتول سیاه آنیل شده نیز گفته میشود. با ما همراه باشید تا در مورد خرید کوره سیم مفتول توضیحات بیشتری ارائه دهیم!

انواع کوره آنیل:

  • کوره‌های الکتریکی: این نوع کوره از المنت‌های الکتریکی برای گرم کردن فولاد استفاده می‌کند. کوره‌های الکتریکی کنترل دقیق دما و یکنواختی گرما را به ارمغان می‌آورند، اما مصرف انرژی بالایی دارند.
  • کوره‌های گازی: این نوع کوره از مشعل‌های گازی برای گرم کردن فولاد استفاده می‌کند. کوره‌های گازی مصرف انرژی کمتری نسبت به کوره‌های الکتریکی دارند، اما دقت کنترل دما در آنها کمتر است.
  • کوره‌های چاهکی: این نوع کوره از چاهک‌هایی برای گرم کردن فولاد استفاده می‌کند. چاهک‌ها با مواد مقاوم در برابر حرارت پر می‌شوند و فولاد در داخل آنها قرار می‌گیرد. کوره‌های چاهکی برای قطعات بزرگ و سنگین مناسب هستند.

ساخت کوره آنیل مفتول سیاه:

فرآیند ساخت کوره آنیل سیم مفتول با توجه به نیاز مشتری انجام میشود. ابتدا محل نصب کوره توسط کارشناسان شرکت آریا دانش آویژه مورد بررسی قرار میگیرد، متریال مخصوص خریداری شده و عمیلیات ساخت کوره شروع میشود.

برخی از عوامل موثر بر طراحی و ساخت کوره آنیل مفتول سیاه:

  • آیا فضای مناسب برای اجرای کوره آنیل زمینی وجود دارد؟
  • بودجه خریدار برای خرید کوره سیم مفتولی چقدر است؟
  • سوخت کوره از چه منبعی است؟
  • سیستم کنترل هوا و سوخت دستی باشد یا اتوماتیک؟
  • کوره قابلیت جا به جایی در آینده داشته باشد یا نه؟
  • و …

کوره آنیل
کوره آنیل

قیمت کوره پخت سیم آرماتور بندی:

یکی از بزرگترین بخش های مربوط به هزینه راه اندازی خط تولید سیم مفتول، مربوط به ساخت کوره سیم مفتول (کوره بازپخت) است. پس باید طراحی کوره آنیل سیم آرماتور بندی دقیقا طبق نیاز های مشتری باشد تا حتی المقدور از هزینه های اضافه قیمت کوره آنیل مفتول جلوگیری گردد. به عنوان مثال اگر کوره آنیل فولاد، در محل شرکت خریدار، تولید و نصب گردد هزینه های مربوط به جا به جایی و همچنین برخی از هزینه های ساخت کوره، به شدت کاهش می یابد.

 

نکات تکمیلی:

قیمت سیم مفتول سیاه بسته به خام یا پخته بودن آن متفاوت است، به صورتی که قیمت سیم مفتول سیاه پخته شده  حدودا 10 درصد از قیمت سیم مفتول سیاه خام بیشتر است! 

برخی از شرکت ها، وایرد های کلاف خریداری شده از کارخانه های فولاد را قبل از فرآیند کشش بازپخت میکنند تا فرآیند کشش بهتر صورت بگیرد!

میتوانید برای خرید های غیر مستقیم از شرکت ما، به این صفحه مراجعه کنید.

 

مهارت ها

ماشین سازی

خلق شده توسط

شرکت آ.د.آ

زمان ساخت

بین 2 تا 4 هفته

پروژ ه های دیگر